How to be the top buyer in the world! |
■■To whom it may concern(SAKAGUCHI Takanori)■■ "Buster!" I remember as if it was yesterday that he said so and I almost cried. "Goods haven't been delivered !!" The assistant manager said
to me. I hear a variety of information from suppliers and proposed many ideas
of "cost reduction" in the design department. In some cases I
even proposed a low-cost overseas supplier. And then I negotiated with salesmen. But it was almost impossible to
success negotiations because they knew that I don't have a decision right. Furthermore, co-workers and boss do not help me because a lot of work on there has to be done alone. If an item being out of production is ordered not by me but also designer, I am told "You must get it in one way or another." by the orderer. How unreasonable my work is. It was inevitable that I think I can do nothing about my work at this
rate. "Buster! There is nothing in it again." "I'm just not a deal maker!" However, it was not possible to change the reality by my only screamed. "You're going there has been vain effort !" I don't know how many times I had a notion to quit the company. Then I noticed the following things. Exactly, I was accomplishing all alone The Great Proletarian Cultural Revolution of procurement, purchasing and materials sector. Therefore, I read a large number of books on procurement and purchasing
relationship that exists both at home and abroad. I think the information of procurement, purchasing and materials of top caliber has the following three things. ・ Not only conveying information, but also being able to know as much
about the reason of conveyer's acquiring, background and certainty. A lot of Foreign books don't meet the above condition. Armchair plan is bad. But only experience of people on the line don't have broad utility. I decided to "hypothesize" and "theorize" the common point of buyers who achieve great results at position of active buyers. Why are these buyers excellent? I was looking for a key to stand out from other buyers and to bring a big difference in the future. As a result....... Possibly, you have had an experience. And it is not difficult. "The knowledge of one percent" -. For example, ・Do you know how to theoretically calculate the limit of supplier's
price negotiations ? It is the kind of "you know" or "you don't know". If you just know it, you can draw an auxiliary line at your job from today. It is a thing like that. And I want to tell you the "knowing" is a lot of fun. "- The knowledge of 1% leads to impact on the work of 99% - This is a paid magazine. "Subscription fee is free for a month. You can terminate our contract." Articles of this item, As other content, |
- 2013年04月15日
- NEW!「サプライヤ評価表」(エクセルファイル)が発売になりました!
- 何よりも必要なのは、サプライヤを公平・公正に評価すること!
バイヤーとしてあたりまえのことをあたりまえに出来ず、困っていませんか。
既に持っているけど自分のものと比較してみたい方、エクセルファイルとし
てもっていなかった方、すぐに使えるのでオススメです。
このエクセルファイルは
1.サプライヤ評価表
2.サプライヤ納入品質評価表
3.サプライヤ各種経営評価表
の三つのシートになっています。
ファイル形式:エクセル(xls/xlxs)
- 2013年04月12日
- NEW! 坂口孝則の電子書籍が発売になりました!
- 著者本人が当時の自分に嫉妬してしまうほど熱い文章で、あなたに伝えるメッセージ。
「過激な調達はいつも正しい1 ~調達・購買担当者を変えるささやかではない方法~」は、坂口孝則の人気メールマガジン「世界一のバイヤーになってみろ」より、2007年の1月から2007年8月までのものを、加筆修正致しました。
いまは、ここでしか手に入りません。
「過激な調達はいつも正しい1 ~調達・購買担当者を変えるささやかではない方法~」
- 2012年06月05日
- 購買ネットワーク会が主催する「購買・調達講座 私塾」のなかの人気講座の資料が音声解説と共に発売
- 購買ネットワーク会が主催する「購買・調達講座 私塾」のなかの人気講座の資料が音声解説と共に発売。バイヤーに必要な12個のスキルを実践的なケーススタディーとともに解説する12回連続講座の初回。
関連部署とコラボレートして結果を出す。購買・調達部署のプレゼンスをあげて会社に貢献する。このような幻想を捨てさせる第一回目。会社が購買部門に求めることは企業戦略によって異なる。その企業戦略に合わせて購買プロセス、ルール、役割、バイヤー教育を作らなければいけない。
本講義は「どんな優秀なバイヤーもソーシング活動が求められていない会社にいくと凡人化してしまう」ことを問う講義。バイヤースキルを発揮する前の土台とも言うべき購買・調達部のポジションつくりの内容となっている。
受講された方は復習用に、受講の機会が無かった方はスキルアップの教材として是非ともお試しください。
- 2012年03月09日
- 坂口孝則講演「モチベーションゼロの仕事術」発売!
- 書籍「モチベーションで仕事はできない」の著者である坂口孝則が、モチベーションとやる気によらない仕事術を公開!
――本で書けなかったこと、モチベーションによらない仕事のほんとうのメリットとは
「モチベーションで仕事はできない」の連動講演を音源化。
- 2012年02月25日
- 坂口孝則講演「なぜあの商品が売れるのか」~お客様に考えさせない販売戦略
- 某IT企業の新春セミナーで、22人の講師のうち参加者アンケートで満足度1位となった伝説の講演を音源化
- 2012年01月29日
- 「決定版! 新人バイヤーが最初にやるべき10のポイント」発売開始!
- 「決定版! 新人バイヤーが最初にやるべき10のポイント」発売開始!
- 2012年01月28日
- 「ほんとうの調達・購買・資材理論」クレジットカード決済可能に
- 「ほんとうの調達・購買・資材理論」がPaypalではなく、クレジットカードでご購読可能になりました!
- 2011年01月28日
- サイトオープンいたしました!
- 「未来調達研究所」サイトをオープンしました。